Wbrew powielanemu od lat poglądowi, że prezydent pełni wyłącznie funkcje reprezentacyjne, urząd ten zawsze miał
kluczowe znaczenie w polskim systemie władzy w zakresie polityki wewnętrznej. Gdy prezydent pochodzi spoza partii z Sejmu, może
skutecznie blokować złe pomysły polityków, dbając w pierwszej kolejności o interesy obywateli a nie o interesy swojej
macierzystej partii. Działając w porozumieniu z większością sejmową, może realizować swoje projekty poprzez
kompromisy i polityczne ustalenia.
Prezydentura oraz sam proces wyborczy dają także mniejszościowym grupom wyborców, nawet tym bez reprezentacji w
parlamencie, szansę na wywieranie wpływu na rządzącą większość, skuteczniej niż przez demonstracje czy lobbing.
Przykładem może być sytuacja z 2015 roku, kiedy Bronisław Komorowski, starając się o głosy wyborców Pawła
Kukiza, doprowadził do ogłoszenia referendum zbliżonego z jego postulatami.
Obecna sytuacja polityczna, gdzie dwa główne bloki – prawicowy (przyszli koalicjanci PIS i Konfederacja)
i lewicowy (PO, Polska2050, PSL i Lewica) – mają zbliżony poziom poparcia, sprawia, że o zwycięstwie w
wyborach, zamiast twardych elektoratów, może zadecydować grupa przedsiębiorców i liberałów, która nie ma reprezentacji parlamentarnej.
NAJISTOTNIEJSZY WARUNEK: głosy tej grupy nie mogą zostać rozdrobnione w pierwszej turze wyborów
pomiędzy różnych kandydatów z ugrupowań sejmowych. Siła tej grupy musi być skoncentrowana na kandydacie
spoza Sejmu, niezwiązanym z wynikami partyjnych elektoratów.
Wobec tej sytuacji prezydentura może stać się dla przedsiębiorców i liberałów narzędziem nacisku na
największe partie, dla których wygrana, szczególnie w obecnym klimacie politycznym, ma ogromne
znaczenie. Warto pamiętać, że wybory prezydenckie są dwuturowe: w pierwszej turze można wesprzeć kandydata jako wyraz
poparcia dla jego postulatów, a w drugiej zdecydować o ostatecznym wyborze. Ekspozycja głosów w
pierwszej turze dla kandydata przedsiębiorców i liberałów nic nie kosztuje, a daje silne wsparcie
postulatom tej grupy wyborców.
Jeśli podoba ci się tak koncepcja to POPRZYJ ją finansowa DAROWIZNĄ <------> KILKAJĄC TUTAJ
Masz pytania? Potrzebujesz bliżeszego kontaktu? Dzowń <------> KILKAJĄC TUTAJ
Prawybory kandydata na prezydenta środowiska przedsiębiorców i liberałów w Polsce zostaną zorganizowane przez
partię Przedsiębiorcy PL Polska Liberalna i będą otwarte dla każdego.
Zgłoszenia kandydatów będą przyjmowane od osób, które mają jasny i niewątpliwy światopoglądowy profil liberalny
oraz doświadczenie jako przedsiębiorcy. Kandydaci zagwarantują również finansowo odpowiednie zaangażowanie i realizację celów
strategicznych związanych z wyborami prezydenckimi. Będą oni brać udział w kampanii prawyborczej.
Głosować będą mogli wszyscy przedsiębiorcy i liberałowie, którzy są zarejestrowani w elektronicznym systemie wyborczym.
Aby uniknąć manipulacji, uprawnienia do głosowania będą również poparte fizyczną aktywnością wyborcy – udziałem w wiecu,
zgromadzeniu, konferencji czy debacie, zorganizowanej przez partię przedsiębiorców i liberałów.
Jeśli podoba ci się tak koncepcja to POPRZYJ ją finansowa DAROWIZNĄ <------> KILKAJĄC TUTAJ
Masz pytania? Potrzebujesz bliżeszego kontaktu? Dzowń <------> KILKAJĄC TUTAJ
Partie polityczne z Twoich pieniędzy wydają przeciętnie 20 mln na kampanię wyborczą. Doświadczenia Pawła Kukiza i Ryszarda Petru
pokazują, że wynik w granicach między 5% a 10%, który pozwoliłby nam zrealizować opisane cele strategiczne, można osiągnąć przy budżecie między 0,5 mln a 1 mln złotych.
W przypadku projektu "prezydenta przedsiębiorców" komunikacja jest o tyle ułatwiona, że nie zabiegamy o głosy wszystkich.
Naszym zadaniem jest dotrzeć z informacją o projekcie i wielokrotnie dostarczyć materiały przekonujące liberałów i przedsiębiorców do tego projektu.
Oprócz komunikacji, czyli reklamy głównie w social mediach, opłaceniu dziennikarzy i wywiadów (bo za darmo przecież nikt nie będzie o
tym projekcie mówił i go nagłaśniał, media już dawno nie pełnią tej roli), potrzebujemy funduszy na utrzymanie sztabu, grafików,
ekipy produkującej video, troli internetowych takich, jakie ma każda partia z Sejmu prowadząca kampanię w komentarzach, oraz koszty organizacji zbiórki podpisów.
Jeśli podoba ci się tak koncepcja to POPRZYJ ją finansowa DAROWIZNĄ <------> KILKAJĄC TUTAJ
Masz pytania? Potrzebujesz bliżeszego kontaktu? Dzowń <------> KILKAJĄC TUTAJ